« シャトル打ち上げ延期(涙) | トップページ | 浴衣を着よう »

2005.07.14

コミックバトン

「極論!」さんからコミックバトンを受け取りました。
気合い入れてがんばってみましたよ~。
コミックに関する私の経験&知識は貧困なのですが・・・。
ああ、そこ、「嘘つきっ!」とか言わないように(笑)。

設問はこちら。
1、本棚に入ってる漫画単行本の冊数は?
2、今,あなたが面白いと思う漫画は?
3、最後に買った漫画
4、よく読む、または特別な思い入れのある5つの漫画。
5、このバトンを5人の方に送ろう~
では行きま~す。

1、本棚に入ってる漫画単行本の冊数は?
うーん、何冊くらいあるんだろう?
300冊はないかな~。
引っ越す前にかなり処分しちゃったので、だいぶ少なくなりました。
2、今,あなたが面白いと思う漫画は?
え~~~、なんだろう?

■花の慶次・原哲夫(原作:隆慶一郎)かなあ

原作は隆慶一郎の「一夢庵風流記」と言えば、小説好きの人は分かるかな。
滝川益氏の次男で加賀家の養子となった「傾奇者」前田慶次郎をモチーフにした破天荒な戦国ドラマです。
コミックでは前田慶次という名になってますね。
主人公がどうしてもケンシロウにしか見えません。
そしてやられる側も「ひでぶ」とか「ぷぎが」とか言ってます(笑)。
一歩間違えればただのドキュン野郎ですが(笑)、あり得ないほどの漢っぷり、荒唐無稽っぷりが気持ち良いです。
3、最後に買った漫画
■プルートゥ・浦沢直樹
ごめん・・・・、私はやっぱ手塚の方が好き、ちょっとひねり過ぎ。
「20世紀少年」も話がゴチャゴチャでついていけません。
浦沢作品は、「マスター・キートン」時代が一番面白かったと思います。
4、よく読む、または特別な思い入れのある5つの漫画。
■アドルフに告ぐ・手塚治虫

第二次世界大戦を舞台に、神戸に住む日本人とドイツ人のハーフのアドルフ、ユダヤ人のアドルフ、そしてナチスの総統アドルフという3人のアドルフが辿った運命を描いた長編作品。
手塚マンガの中でも、非常にシリアスで社会派のストーリーです。
もちろん「火の鳥」とか「日だまりの樹」とかもいいんですが、今回はあえて「アドルフに告ぐ」をあげました。
■諸怪志異・諸星大二郎

この人最初は絵がキモくてあまり好きじゃなかったんですが(笑)、これ読んでから正直はまりました。
とーにかく、おっそろしく絵のヘタな人だと思っていたんですが(笑)、実は逆にすごいデッサン力のある作家だと思います、でもやっぱ絵はキモい(笑)。
中国の伝説からヒントを得て彼の人間離れした(笑)発想力で描かれた佳作ですね~。
陰陽道士の五行先生と、その弟子の鬼見(けんき。霊を見る力のある人)の阿鬼を軸に、様々な不思議が描かれます。
こういうアイディアはどこから生まれてくるんだろう?
■栞と紙魚子の生首事件・諸星大二郎

どれもすごいタイトルですが、全然怖い話ではありません。
むしろ少女誌に掲載されたせいか、楽しく柔らかな表現になっています(え~?そうか~?)。
つくづくこういうマンガは彼しか描けないでしょうね~~。
脇を固めるキャラクターも変な妖怪ばっかり。
タイトルになった話は、昔、吉祥寺の井の頭公園でバラバラ殺人死体が発見された事件をモチーフにしてるようです、不謹慎ですねえ。
胃の頭(いのあたま)公園で見つけた人間の生首を飼う「生首事件」(笑)など、不思議な高校生栞(しおり)と紙魚子(しみこ)がいろんな怪異を経験するマンガです。
これはあらすじをここで書いても、なんだかサッパリだと思うので、実際に読んで諸星ワールドに翻弄される方が良いと思います(笑)。
■寄生獣・岩明均

表紙だけ見て「ありがちな猟奇SFものか」と、やっぱり食わず嫌いだったコミックです。
人間の頭がぱっくり割れて、人や動物をバクーーーッと食べちゃうシーンは「うえ~」ですが、これはいいですよね~。
宇宙からやってきた寄生生物ミギーは人間よりも人間らしいですね。
■おるちゅばんエビちゅ・伊藤理佐

やっぱりトリを務めるのはこれ(爆)。
日本初、血ヘドを吐く裏ハムスターマンガ(笑)。
もう、なんつうか、6巻あたりまではまだ笑えたけど、最近のはちょっとテキトーになってやしませんか?>伊藤先生
5、このバトンを5人の方に送ろう~♪
ミュージカル・バトンの時もそうでしたが、他の方に迷惑がかかるというよりも、バトンを渡す人を捜すのが面倒なので(爆)、誰にも回しません。

ただ、コミックに関しては、一言も二言も言いたい方ってかなり多いと思うので、面白そう~と思った方がいらしたらバトンをさしあげま~す(笑)。

|

« シャトル打ち上げ延期(涙) | トップページ | 浴衣を着よう »

ウェブログ・ココログ関連」カテゴリの記事

コメント

ありがとうございました!
いやいや、なかなかツウなところを…。
中学時代に諸星先生のデビュー作を読みました。まさしく下手でグロい感じの絵でしたが、魅力はありましたね。
寄生獣もなかなか根強いファンがいるようですね。

投稿: きせき | 2005.07.14 22:00

>きせきさん
ひゃ~がんばりました~~~っ!!!
と、言いたいところですが(笑)、記事をアップした後から
あれもあった、これもあった、って次々出てきちゃいますね~。
次まわってきたら、全く違うコミックが出てきそうです(笑)。

諸星先生は、ほんとうにすごい世界をお持ちですよね。
それが最初はつらかったのですが(笑)
今では他のマンガがつまらなくなってきちゃいました。
エヴァンゲリオンも、ナウシカの巨神兵も
みんな諸星作品が土台になってるような気になってしまうから不思議です。

寄生獣は、さすがメジャーな作品ですね。
良い意味で「売れる」マンガだと思いました。

投稿: しのぶ | 2005.07.15 02:49

 諸星大二郎の2点、実は持ってたりする。
 昔、おつきあいしてた人がボケ型で、その友人で中高同窓で同じ会社にいる人が、メガネをかけたツッコミ型で、このコンビと何となく似てた。
 ボケ型といっても、極論と曲論を間違うようなタイプではなく、何でそういう発想が出る。。。という感じのボケ型でした。

投稿: 南郷力丸 | 2005.07.15 06:49

>南郷さん
あっ、南郷さんも持ってらしたんですね。
なんか激しく納得している自分がいますが(笑)。
諸星作品は他にもいくつかあるんですが
ついていけるものもあり、いけないものもあり
「暗黒孔子伝」あたりはもう何度チャレンジしても完読できません。

しおり的発想(というより諸星的発想?)って
私の引き出しにも無いものなので、
うらやましいというか不思議というか。

投稿: しのぶ | 2005.07.17 04:41

good articles

投稿: circumference of ugg kenly boots-ugg-official site | 2013.10.24 20:08

The elaborated craftsmanship and pricy material maybe one of the main reason why Hermes bags cost so much.For everybody who is into chaotic browsing don miss the dispute of shopping for a Coach Outlet store relating to the weekend or at the time of prime time holiday shopping. The exercises are done in the evening when you're going to bed. Mr. It also included a secondary video call camera with light sensors. Since the beginning, it's been unclear as to what happened on that morning. The shift in attitude has caught the attention of sellers such as Lululemon (LULU) and Michael Kors (KORS), with both retailers expanding their menswear lines. Branding suggests to the customer's mind that you have established certain standards and will deliver on these every time you sell a product or service. I'm not speaking with those who a loving mother, then lost her to disease, or perhaps a car accident, or another tragedy. To $300 per sq. You need to keep in mind; as to who will care for your Macaw if anything should happen to you. If the bag doesn't exist on the Web site, odds are the seller is trying pass off a fake bag for a real one.
Portefeuille Louis Vuitton Homme http://bloominggames.com/SacLouisVuittonPasCher/

投稿: Portefeuille Louis Vuitton Homme | 2013.11.03 05:16

The exposure sheet needs to be thin to allow the electric charge to transfer to the object, and not be insulated.
Tiffany Outlet Online http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=20

投稿: Tiffany Outlet Online | 2013.11.04 19:29

Yes, would be great if we could all manage to take responsibility for ourselves in the way you’ve described.
Tiffany Box http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=3

投稿: Tiffany Box | 2013.11.04 19:29

Spacers (around 2-4mm) between the sheets creates a pocket for the copper sheet and the conductive solution.
Tiffany Heart Ring http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=16

投稿: Tiffany Heart Ring | 2013.11.04 19:29

Fantastic goods from you, man. Ive study your stuff ahead of and youre just as well amazing. You make it entertaining and you even now manage to help keep it wise.
Tiffany Key necklace http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=5

投稿: Tiffany Key necklace | 2013.11.04 19:29

I am confused. I have done a lot of research on fermenting (yeah, i’m a nerd!) and usually something has to be the positive bacteria in order to eat the sugar.
Tiffany Promise Rings http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=10

投稿: Tiffany Promise Rings | 2013.11.05 12:13

In order to ensure an even flow of electricity around the plate I have created a copper ring which will be sandwiched between the two sheets of perspex.
Tiffany Jewelry Outlet http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=6

投稿: Tiffany Jewelry Outlet | 2013.11.05 12:14

You can also use a transformer from a neon sign to get the high voltage. However, you would still need to build a circuit to control the frequency.
Tiffany Wedding Bands http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=4

投稿: Tiffany Wedding Bands | 2013.11.05 12:14

Kirlian Photography is a relatively unknown technique, mainly because of a higher safety risk factor but also because of limitations of the technique which leads to
Tiffany Wedding Band http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=18

投稿: Tiffany Wedding Band | 2013.11.05 12:14

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! However, how could we communicate?
Engagement rings Tiffany http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=8

投稿: Engagement rings Tiffany | 2013.11.05 12:14

Yes, the bacteria comes from the fresh ginger itself. That’s why this particular recipe is so magical!
Tiffany Outlet Store http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=19

投稿: Tiffany Outlet Store | 2013.11.05 12:14

I am confused. I have done a lot of research on fermenting (yeah, i’m a nerd!) and usually something has to be the positive bacteria in order to eat the sugar.
Veste Ralph Lauren Pas Cher http://www.galerievu.com/style.php?id=17

投稿: Veste Ralph Lauren Pas Cher | 2013.11.05 21:11

Give a great speech, and always remember to contact the promoter to thank them for having you at their event. When fitting a pair of shoes for instance, try to engage the sales attendants in a conversation and casually, you will be able to gain some information from them about certain suppliers.Tory Burch Stacked Logo don appear to be only going to own their costs tagged along however you also going to be ready to scan an outline of the product, this will offer you a transparent idea regarding how the merchandise really is. Even about whether or not thus you haven't had to learn more about steer clear of the down all around the premium cable channels and start a multi function carpool allowing an individual coworkers,a resource box wouldn't take its toll on for more information on stop wasting money at going to be the food store store,completely It doesn't take an all in one college or university economics major to learn more about see that there are definitely a portion of the rather simple ways to learn more about options to be experienced the fat,and so for more information about speak, and by no means sacrifice on taste or at best nutritional value.
Mulberry Tassen http://www.turkeysbook.com/Mulberry/

投稿: Mulberry Tassen | 2013.11.06 21:04

パーカー チャンピオン 女の子 洋服 http://www.baicp.com/

投稿: 女の子 洋服 | 2013.11.09 21:38

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/12358/4971743

この記事へのトラックバック一覧です: コミックバトン:

» コミックバトン [曲論!]
Macさんからコミックバトンを受け取りました。 ブログを開設して日の浅い私が5人の方にバトンを渡せるか不安でしたが、その時きゃあその時と思い、お受けすることにいたしました。 私は幼稚園の時に父から鉄人28号を買ってもらったのが最初でしょうか、コミック無しでは... [続きを読む]

受信: 2005.07.14 21:53

« シャトル打ち上げ延期(涙) | トップページ | 浴衣を着よう »