« Google Moon | トップページ | 今年の帰省は »

2005.07.24

カリーシェフ伝説

東京吉祥寺にガッツ石松プロデュースのカレー屋さんができたので、スケープゴート(または人身御供?)になってきました。
お店の名前は「カリーシェフ伝説」

お客は私たちの他に1組しかいませんでしたが、食事するには中途半端な時間(午後4時くらい)だったからでしょう。

27種類のスパイスを使ったルーと、ライスにはオムレツが乗せられていて、けっこうボリュームがあります。
ダンナ様は、とんかつカリー(写真左)、私はジューシーチキンカリーのスモールサイズを頼みました。

・・・ええと、すっごい悩んだんですが、やっぱり正直に書きます(笑)。
あんまりビックリして地震起こしちゃいましたよ。
震源地吉祥寺じゃなかったですか?え?違う?
たぶん、もう行かないと思います(私は食べ残しちゃいました)。
なんだろう?シナモンか何かが効き過ぎるのかな?

ああでもね、モスのライスバーガーだって出たばかりの時は、あまりおいしくなかったけど、今ではものすごくおいしくなりましたもんね。
きっとまだお店始まったばかりで、レシピが完成してないのかも知れません。

あとね、内装、もうちょっとなんとかした方が良いと思うな。
coco壱とか、吉野家みたいな気軽なお店にしたいのならあれで良いとは思うけど。

|

« Google Moon | トップページ | 今年の帰省は »

グルメ・クッキング」カテゴリの記事

コメント

だからあんなに揺れたんですね(違)

いつぞやの4U、復活しないかなと期待してみたり。

相鉄線天王町駅前にちょっと洒落たカレー屋さんがあるんですがまだ入ったことなし…
かなり美味いと聞いてるので近いうちに行かねば…
「A la bouffe! Syun」

投稿: | 2005.07.24 02:23

なるほど~。
カレーでそこまで美味しくないというのは珍しいですね~。
私の方は、オイシイ体験してきたので見て下さいね!

投稿: きせき | 2005.07.24 11:08

不味いカレーを探す方が難しかったりするので、ちょっと興味がありますね~。残念ながら遠くて行けませんが(笑)。

ちなみに、私はカレー好きで、最近は1週間に3,4回はカレー関連の食事をしてます。
…って、食べ過ぎですか(笑)?

その中でも、モスのナンカレードッグにはまってます。

投稿: 居眠り大王 | 2005.07.24 12:33

nikko81です。

吉祥寺ですか。
たしかに、マズいカレーは、
ネタとして興味がありますねー<ぉい

ご近所なので、ぜひ入ってみたい
と思います。

わたしも、二度といかない、
というかもしれませんが。。。

投稿: nikko81 | 2005.07.24 18:53

吉祥寺なんてずいぶん行ってませんが、これは行くべきなんでしょうか?
地震が起きるほどなんてねぇ(w

投稿: ryo | 2005.07.24 23:56

>★ちゃん
ごめん、もしかして総武線止めちゃったりした?(爆)

4Uは最高でしたよね~。
カレーもおいしかったし、グラスに花が咲く中国茶も楽しかったし。
パソコンだって、単なる端末というより
あの当時人気だったi-macから目玉バイオまで
機種にもこだわって揃えてたもんね。
お客にとってはとっても良い店だったけど
あんな経営してたらあっという間につぶれるな~とは思っていました・・・。

そうだ、★ちゃん横浜市民になったんだもんね。
ぜひ時間を見て食べにいって感想を聞かせてくださいねっ。
・・・私はとりあえず自分でカレーライス作ります(爆)。

>きせきさん
そうなんですよ!!!普通カレーって
ファミレスのでさえ、おいしいものですよねえ。
それが、なんで・・・・。
たぶんね、「やりすぎ」が原因なんじゃないかと思うんです。
必要以上にスパイスを入れ過ぎてて
肝心の味がないのに、スパイスがみんなケンカし合ってる、みたいな。
口に入れて最初に「甘い?」と来て
そのあと「カレーの味?」と思わせといて
突然シナモンやクミンの味がバラバラに殴り込んで来る!という感じ?

>居眠り大王さん
西日本では大阪に一件あるようです(笑)。
中央区の堺筋本町駅そばだそうですよ~。
http://www.currychef-densetsu.com/html/shop.html

モスのナンドッグシリーズは秀逸ですよね~。
私も夏になると「ナンドッグの季節だなあ」と思ってしまいます(笑)。

>nikko81さん
やー、ぜひ行ってみてください(爆)。
総合プロデューサーがガッツさんだ、と思って食べれば
それはそれで楽しめるかも知れません(笑)。
ガッツさんおすすめの一品に「ガッツ!サバカリー」というのがありまして
さすがに頼む勇気がなかったんですが
もしかしたら、すさまじくおいしいのかも知れません。
カレーに鯖ですよ。勇気出ませんて普通(笑)。

nikko81さん、ぜひ!鯖カリーのレポート希望します!!(爆)

>ryoさん
もうね、絶対行くべきだと思います(爆)。

もしかしたら、私たちが行ったとき、
たまたまコックさんが地震予知したせいで
手元が狂ってあんな味(汗)になったのかも知れないし
もしかしたら、いつでもアレなのかも知れないし
とにかく、一度あの味を経験してみてください。
あれがですね、たとえば300円とかの価格ならですね、
・・・いや、それでもやっぱ納得いかないな(笑)。

投稿: しのぶ | 2005.07.25 01:09

こんばんは
このカレーいまいちでしたか
僕は昔ポカリスエットを初めて
飲んだとき
「なんだこりゃー」
と思ったのを思い出しました
もちろん今では
がぶがぶ飲んでますが・・・

御礼
おかげさまで
充実した東京行脚が出来ました
ありがとうございました。

投稿: ろくろー | 2005.07.25 01:33

自分で作ったカレーとどっちが旨いか…
★もカレーだけは少し自信あったりする(笑)

吉祥寺も遠くなりましたな。
近いうちに府中へ点検に出したバイク取りに逝くのでタイミングが合えば寄ってくるのもいいかな。

#あまりの味にへろへろになって事故ったりして…

投稿: | 2005.07.25 09:25

>ろくろーさん
うーん、そうなんですよね~。
スパイスの使い方を決定的に間違えてるような気がするんです。
でも、もしかしたら、お客さんの反応を見て改良されて、
ものすごくおいしいカレーに大化けするかも知れませんしねっ。
吉祥寺は生き残り競争の激しい土地でもあるので
あまりノンビリ試行錯誤してられないような気もするんですが(笑)
数ヶ月たって、また気が向いたら行ってみてもいいかも(笑)。

そういえば、私たちが毎年梅を見に行く植物園があって
そこの屋台で売ってる甘酒がとんでもなくマズイんです(笑)。
でも、なぜか毎年同じ店で甘酒を買ってしまいます。
「あ~まずい、今年も春が来たな」と確認してる訳ですね(笑)。

>★ちゃん
カレーって、やっぱり自分が作ったのが一番おいしいですよね(笑)。
それが例えバーモントカレーであっても、食べ慣れてるのが一番(笑)。

>>#あまりの味にへろへろになって事故ったりして…

うわあ、それだけは気をつけてっ。
私は未だに★ちゃんの足を思い出してゾ~ッとしてるんだから~。
せめて立ちゴケでカウル傷つけるくらいにしておいてください(爆)、
って点検の直後ではそれも悲しい・・・。
ヤバイと思ったら(笑)電車で帰りましょう(笑)。

投稿: しのぶ | 2005.07.26 01:46

So if you researching some top stubble trimmer, here are a few positive things you might like to consider:Wahl Groomsman Beard and Mustache TrimmerThe Wahl Groomsman Beard and Mustache Trimmer has a beard regulator, meaning that it will be easier to keep the form of your beard, mustache, goatee. It almost goes without saying that the luxury sector has rounded the corner from the disasters that was the fourth quarter of 2008 and most of 2009.If you're anything like me you probably have lent a game or two for your friends only to discover that the disc is damaged now. Beware of dog eat dogtheory where everyone else is fighting just to get ahead. For those interested in deep sea scuba diving, St. Chloe handbags with arcshaped stripe design, the location of buttons also adds a lovely leather pigtail. It is said that your fashion indicates your body language and the kind of person you are. We all had a good laugh discussing the fact that if our husbands would have been there, the extra time in the car would have been a tragedy equal to that of a nuclear war.
Chanel Shop Online http://joinkbnow.com/ChanelBorse/

投稿: Chanel Shop Online | 2013.11.04 11:35

If you want to highlight your body by the clothes you wear, you also need to understand that wearing too tight is not always necessary to do so. And generally that tends to be something that's challenging. Overall, the Wahl provides a great trim without having pulling from the hair. Founded: 1983 by George F. There are many types of women's slipon shoes that can be worn on any dress and are great for night and day wear. Taking consumer preferences into account isn't necessary only in China. In tote bags you can conveniently carry large items of your daily use such as books, towels, umbrellas, beverages, make up kits, child care items and other necessary items like your wallet, keys, cell phone etc. His net worth collapsed when the bubble burst.There are a few important points that you should keep in mind when it comes to using your vacuum cleaner. If you are excited to know the name of such online store, then GradeAShoes is the name you must opt for. Emma wowed in an embellished Marchesa dress, while the Disney star looked lovely in a Giambattista Valli number and Casadei heels.
Hermes Birkin http://www.kidneyfailuresymptoms.net/HermesBirkin/

投稿: Hermes Birkin | 2013.11.04 17:22

De uitstekende van de schoenen heeft ze een bestseller merk.Wall murals are basically huge scenes, paintings or images that are shifted to a wall but murals basically can be used on a ceiling or any other flat surface. There are many top restaurants and shops in the western Houston communities and there are also a number of little known tourist spots to explore. The Speedy 25 measures 9.8x 7.5x 5.9. Now there really a re no protocols when it comes to the following trend, anything goes out of mixing clashing prints delicate washed out pastels patterns, checks, whipping, spots along with florals.This replica is only the great option seeing that individuals would likely rarely find out of the big difference. Also the phone as the capability of playing mp3 files and 3GP videos in fullscreen mode which enhances the user experience. It is bold and versatile, thus you can carry it to go shopping or go to work without need to worry about your impedimenta, such as some tissue, cosmetic and your purse.So just how much is enough
Moncler Outlet http://www.turkeysbook.com/MonclerJassen/

投稿: Moncler Outlet | 2013.11.04 17:22

to eat as well as what isn TMt. Pests along with hybrid tomato seeds are balanced along with great for actually eat. Clothing dryer lint along with destroyed window aren't. The fact is, numerous proficient game designers that we understand around today does a great deal of train along with teaching themselves to become as proficient because they are. So what Now i'm I actually just saying? I am going to make it quick and to the condition. What we referred to as creativity is frequently figured out.
Tiffany Jewelers http://www.explorethemed.com/Images/Links/t&co.asp?id=17

投稿: Tiffany Jewelers | 2013.11.05 03:33

Rei kawakubo and Merce Cunningham created a fashion line called Scenario.To listen to their voices, I just wanted to imitate you. There are chunky knits, boyfriend blazers, wool jackets, turtleneck bodysuits, shearling aviator jackets, pretty skirts and dresses, sexy shorts, elegant flared pants, polka dot tights, but also snake print platform ankle boots, Mary Jane platform wedges and loafer pumps to complete the looks. If you look for security in a job or are scared to try something different, you won't get far in the pursuit of true wealth.Even when they had failedand every single one of them had at least oncethe truly rich said they had used those experiences to learn from their mistakes and get back in the saddle. A authentic seller is willing to respond to all your issues. Lack of any other accessory, also gave push to the stardom of idea of handbags.The laidback slouchy silhouette looks chic. (c) Depending on the direction from which the Kunzite gemstone is viewed, it could appear to be a pale color or a gorgeous lilac shade of pink.

投稿: Celine Nederland | 2013.11.07 17:49

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/12358/5121637

この記事へのトラックバック一覧です: カリーシェフ伝説:

» 夏はカレーだ! [funny 一時 serious のち interesting]
…というわけで、気になるカレー屋2件、 行って参りましたぞよ。 ■カレーデポ 新 [続きを読む]

受信: 2005.08.01 00:41

» カリーシェフ伝説(カレーショップ) [ブログで情報収集!Blog-Headline/food]
「カリーシェフ伝説(カレーショップ)」に関連するブログ記事から興味深いものを選ん... [続きを読む]

受信: 2005.08.16 09:20

« Google Moon | トップページ | 今年の帰省は »